söndag 7 juni 2009

Nostalgi



En gång i tiden var jag rätt ny i SL
Inte kunde jag gå rakt och inte heller bygga något.
Alltså gick jag omedelbart med i en arkitekt tävling sic! typiskt mej :)som HSB arrangerade i nu avsommnade SS.
Fina priser var det och jag byggde oavbrutet i 2 månader och vann en deltävling!med motivering:
Tomt 7:
- Härlig miljö som känns välkomnande
- Spännande detaljer med en privat, inbjudande framsida och en öppen tomt mot utsikten
- Konstnärlig utsmyckning
- Personligt - här vill man bo
- Miljötänkande med en mulltoa, kompost och solpaneler.

Ärligt talat antagligen mer på trädgårdsanläggningen utanför ,(vilket är något jag behärskar någorlunda även i RL )än huset i sig som var klumpigt,felbyggt och rätt fult ,så här i efterhand sett.
Vinnarna fick ha kvar sina byggen när nästa deltävling startade, så det stod där ett tag.

Sen hände något vet inte vad , men 1000 prims skulle bort(vi hade bra tillgång på prims i min omgång) vilket innebar hus ELLER trädgård för mej.Så jag deletade allt.
Jag vet fortfarande inte varför detta inträffade men byte av Simägare och även att HSBs
storsatning kanske var lite felinriktad" kan ha haft betydelse

Tyvärr har jag få bilder kvar,från den här tiden (efter en datorcrash) men delar av byggtiden
såg jag ut såhär (se ovan, lilapunkstil och enormt för stora alien ögon LOL)
Gemenskapen på simmen var
fantastisk.Se bara hur många som kom när några grifers roade sig på min tomt! Annabella var en av dem som synes.Och detta halv 3 på natten!
Tack alla !

Den gemenskapen är det jag minns från SS och den finns kvar och vi ska vara rädda om den tycker jag
Vilka simmar vi än är utspridda på numera!
Zigga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar