fredag 19 februari 2010

Om kritik av alla slag

Som skapare(Creator) av något ÖHT i SL är du utsatt för bägge delar.
Spelar ingen roll om du gör kläder, konst, eller vad som-----
Naturligtvis gillar man bäst när någon verkligen höjer en till skyarna och älskar vad man gör
>Men man får vara beredd på allt ALLT man producerar kan för vissa vara -Mja..
Det hör till, alla kan inte älska allt här i Världen.
Gör du något var beredd på kritik, den kan ge dej mycket bra om du tar den till dej på riktigt:)
OCH
Det är helt okey.. för mej.
På en viss hemsida där man kan sälja/köpa saker finns tom rating.. man kan välja hur man anser att det man köpt motsvarar ens förväntningar.

För det mesta är detta bra, särskilt när det beskrivs vad som inte var bra,så man kan bli bättre på det man gör, visst förekommer idioter som :

1 Gör samma som du och därför via alts" köper dina saker och därefter ratar den som usla
oftast vet man direkt vem som gjort det ..

2.Ratar men inte kommenterar vad som inte var bra= värdelöst-den som gjort det kan inte ha en aaaning om vad som var till missnöje?? Och således har ingen chans att ta till sig något eller göra det bättre....

3.Har väldigt stora primära behov, eller snarare ett krav på primärbehovtillfredställelse, och bara "hatar dej "och därför ratar dej lågt..

4 Verkligen inte gillar din stil..men varför köpte de då något ?

Men i stort är detta för mej en bra sak

Om man I SL:Gör något ÖHT som exponerar en för andra människors tyckande.. får man faktiskt räkna med reaktioner från dem-och det är helt okey,

För det mesta blir jag bättre av denna åsiktsbrunn -inte sämre

Detta behöver inte och bör inte vara en orsak till drama, men verkar vara det ganska ofta.
Det tycker jag är lite trist..
Zigga
Observera Em har inget att göra med denna text, vi är inte siamesiska tvillingar.

8 kommentarer:

  1. Du kommer alltid att mötas av kritik mer sällan av upplyftande varma ord. Och det gäller inte bara Second Life utan även IRL.

    Och ju mer du syns och gör desto mer kommer du att få höra.

    Tyvärr är det ju så att i cyber används alts för att skada göra ned förtala. Eller rent av kopiera hela kollektioner/saker/designers.

    Du ÄR bra Ziga du är bra på många sätt och du är en bra och klok medmänniska och jag är glad att jag har dig som vän i Second Life och med i din grupp och du i vår Swedish People in SL.

    Du är hjälpsam och du lyssnar och du står för vad du tycker och uttrycker det.

    Fortsätt så!

    Det är en order:-)

    Kramix/Tina - http://tinasuniversum.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Zig, min vän, i SL precis som i RL finns det fullt med "gnällrövar" (mitt favorituttryck just nu), dvs. människor som mår bäst om de får klaga på något. Klagomålen kan gälla precis vad som helst, men helst någon annan person. Oftast känns de igen på att deras omdömen mer handlar om personen som har gjort saken de klagar på än den påstådda bristen.

    Typiskt för "gnällrövarna" är också att de sällan skapar något själva eller tar ansvar för något. Detta för att de inte själva vill riskera att bli utsatta för kritik.

    Fortsätt du att skapa din vackra saker för dig själv och dem som uppskattar det. De andra skall du bortse ifrån fullständigt!

    Det är bättre att göra själv än att kritisera!

    SvaraRadera
  3. tack söte vän, jadu de som gäller på mitt skapande-de kan jag ta .. inga problem..det hör bara till..så ska det vara!

    men de som försöker täppa till truten på mej, förhindra min rätt att kommentera på bloggar, eller säja vad jag vill i chat..DE är Gnällrövar
    som är omogna , primärbehovs styrda tonåringar i vuxenava kostymer..

    SvaraRadera
  4. aha jag misstolkade något, skyller på trötthet och lappsjuka ;)

    SvaraRadera
  5. jag var inte så tydlig Bock och jag tackar för din vänskap som jag värderar högt
    Zigga

    SvaraRadera